Djurramsor

Djurramsor

 

På stubben sitter jag och ängsligt tittar.

Tänk om räven mig hittar.

På vintern vill jag in i ditt hus

Nu vet du att jag är en liten… (mus)

 

~~

 

Min mamma är rädd att någon mig ska hitta.

Därför får jag under granen sitta.

Inte tror du väl jag är en stare.

Nej, du vet att jag är en liten… (hare)

 

~~

 

Här är ett djur med många taggar.

När han går han sakta framåt vaggar.

Han tycker allting smakar gott.

För han är en liten … (igelkott)

 

Dessa ramsor är kul för förskolebarn, eftersom de kan delta.

igelkott

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Marie
    Okt 08, 2008 @ 21:33:31

    ciao,

    bara en liten förfrågan… mitt barn älskar igelkottar och jag tänkte göra iordning en t-shirt med igelkottmotiv. Den här bilden är jättesöt, och om du har den skulle det vara otroligt snällt om du ville skicka mig den i bra upplösning.

    Tack!!

    Bästa hälsningar
    Marie

    Svara

Kommentera

