En liten båt.

En liten båt

 

 

1.En liten båt blir ofta våt om magen när det

 

Stänker, en liten båt blir ofta våt om

 

Magen när det stänker. Jag undrar vad den tänker

 

 

 

 

 

2. Den tänker på att i böljan blå det simmar små små fiskar

 

Den tänker på att i böljan blå det simmar små små fiskar

 

Jag undrar vad dom viskar?

 

 

 

 

 

3. Dom viskar att det finns en skatt långt ner på havens botten

 

Dom viskar att det finns en skatt långt ner på havens botten.

 

Jag undrar vem som fått den?

 

 

 

 

 

Man kan göra rörelser till låten som t.ex. klappa sig på magen när man ”blir våt om den”, forma handen som fiskar som simmar, försöka ”lyssna” med örat vad dem viskar osv.

 

båt

 

 

 

Denna lek passar för barn mellan 4-6 år för att den är rätt så lång.

 

I leken tränas talet, rörelser, koncentration.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. pamela
    Sep 02, 2010 @ 16:54:26

    Den här sången tycker jag om jag och andra marmorna brukar sjungar tillsammans när vi träffas i säpbarn grupp.
    det är en fin sång

    Svara

  2. Christina
    Mar 19, 2013 @ 16:26:00

    På våran förskola sjunger vi en vers till som är så här:
    Jo det var jag när jag fick dig, för du va lilla skatten
    Jo det var jag när jag fick dig, för du va lilla skatten
    Och jag blev glad som katten

    Svara

Kommentera

