Färgerna

Färgerna

 

Grön grön grön, är mössan på mitt huvud,

Grön, grön, grön, är dräkten som jag bär.

Allt som är grönt, grönt, tycker jag är vackert,

Ty min lilla vän är jägare.

 

2. Blå, blå, blå är mössan på mitt huvud.

Blå, blå, blå, är dräkten som jag bär.

Allt som är blått, blått, tycker jag är vackert,

Ty  min lilla vän är en sjöman.

 

3. Vit, vit vit, är mössan på mitt huvud,

Vit , vit vit, är dräkten som jag bär.

Allt som är vitt, vitt, tycker jag är vackert.

Ty min lilla vän är bagare.

 

4. Svart,svart,svart, är mössan på mitt huvud

Svart Svart, svart, är dräkten som jag bär.

Allt som är svart, svart, tycker jag är vackert,

Ty min lilla vän är sotare.

 

Denna lek passar för skolbarn, och den tränar färger och kroppsdelar, takt.

 mössa

Kommentera

