Jag gör så att blommorna blommar

Jag gör så att blommorna blommar

Du ska inte tro det blir sommar

ifall inte nån sätter fart på sommarn och gör lite

Somrigt.

Då kommer blommorna snart.

Jag gör så att blommorna blommar, jag

Gör hela ko hagen grön och nu så har sommaren

Kommit för jag har just tagit bort snön.

 

 

2. Jag gör mycket vatten i bäcken

så där så det hoppar och far.

Jag gör fullt med svalor som flyger

Och myggor som svalorna tar.

Jag gör löven nya på träden,

Och små fågelbon här och där.

Jag gör himlen vacker om kvällen

För jag gör den alldeles skär.

 

 

3. och smultron gör jag åt barna

för det tycker jag dom kan få

och andra små roliga saker

som passar när barna är små

och jag gör så roliga ställen

där barnen kan springa omkring

då blir barna fulla med sommar

och bena fulla med spring.

 

Av: Astrid Lindgren

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Hanin
    Jun 04, 2008 @ 15:27:02

    jag tycker om den här sången

    Svara

  2. hjej
    Jun 03, 2009 @ 14:33:04

    hej vad dålig du är kan ju inte enns vad den heter

    Svara

  3. Kirsten Quist Barnes
    Jun 23, 2011 @ 15:55:00

    Ønsker dere alle en God St Hans-kveld!

    Svara

Kommentera

