Samlingssånger

”Samling”sånger

 

Kom och sätt dig riktigt nära , låt oss hålla om varann.

Vad kan vi av detta lära?

Närhet kan vara skönt ibland.

 

 

 

Här är min hand, min hand är varm.

Här är din hand, jag håller den.

Min hand i din, din hand i min.

Vi är tillsammans.

Jag tycker om dig.

 

 

 

Man kan känna vad någon hör.

Man kan höra vad någon ser.

Man kan räcka sin vän en hand

och komma närmare varann.

 

 

 

Slut för idag, tack för idag.

Vi ses på ”tisdag” och ha det så bra!

 

 

 

Alla händer säger klapp, klapp, klapp.

Alla fötter säger stamp, stamp, stamp.

Huvudet säger nicke-nick.

Klockan säger tikke- tick.

Nu så ska vi sluta.

 

 

Nu går sista visan dig vill jag sjunga för.

Vi behöver varandra, du och jag och dom andra.

Som står utanför.

Låt den sista strofen bli till en sång vi minns.

Tack för att jag får ha dig.

Tack för att alla finns.

Kommentera

