Vargen ylar

Vargen ylar i nattens skog,

han vill men kan inte sova.

Hungern river hans vargabuk,

och det är kallt i hans stova.

 

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

 

Vargen ylar i nattens skog,

ylar av hunger och klagan.

Men jag ska ge’n en grisasvans,

sånt passar i vargamagar.

 

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

 

Vargen ylar i nattens skog,

och hittar sig inget byte.

Men jag ska ge’n en tuppakam,

att stoppa ner i sitt knyte.

 

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

 

Sov, mitt barn,

i bädden hos mor,

låt vargen yla i natten.

 

Men jag ska ge’n en hönsaskank,

om ingen annan har tatt’en.

 

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. anom
    Dec 23, 2011 @ 20:34:13

    kungen!!!!!!!!!!

    Svara

Kommentera

